ΝΕΑ

Πώς να κάνεις τον φούρνο σου ένα υπέροχο vegan friendly κατάστημα

Από  | 

Συνηθίστε το: Η βίγκαν εποχή είναι ήδη εδώ. Κάθε μέρα όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να απέχουν από τροφές που για την παραγωγή τους απαιτείται η χρήση ζώων και στρέφονται προς την φυτική διατροφή.

Οι λόγοι βέβαια δεν είναι πάντα ηθικοί. Πολλοί επιλέγουν την φυτική διατροφή ως μέρος μιας πιο υγιεινής διατροφής, καθώς πολλές ζωικές τροφές και ειδικότερα οι επεξεργασμένες συνδέονται με μια σειρά από προβλήματα υγείας.

Γενικές αρχές

Αν πουλάτε βίγκαν προϊόντα, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι για τους περισσότερους βίγκαν καταναλωτές δεν αρκεί η απλή προφορική διαβεβαίωση. Ίσως αυτό να σας φαίνεται ενοχλητικό, αλλά αν το δείτε πιο ψύχραιμα έχει νόημα: Είστε μια επιχείρηση και απευθύνεστε σε ανθρώπους που είναι πελάτες, όχι σε φίλους σας. Γιατί κάποιος να βασίζεται απλώς στα λόγια σας, ειδικά όταν δεν πρόκειται για μόνιμους και γνωστούς πελάτες αλλά για περαστικούς;

Με τον ίδιο τρόπο που μια επιχείρηση δεσμεύεται απέναντι στον καταναλωτή με σημάνσεις αλλεργιογόνων ή συστατικών, θα πρέπει να δεσμευτείτε πως το βίγκαν προϊόν σας είναι πράγματι βίγκαν. Προσθέστε ειδικές σημάνσεις που αναγράφουν ξεκάθαρα πως το προϊόν είναι βίγκαν ή, αν θέλετε, ζητήστε να πιστοποιηθείτε από έναν αναγνωρισμένο φορέα όπως η Vegan Society ή η European Vegetarian Union. Και οι δύο προσφέρουν την δυνατότητα τοποθέτησης ειδικού συμβόλου στα προϊόντα σας, τα οποία οι βίγκαν καταναλωτές αναγνωρίζουν και εμπιστεύονται.

Πότε ένα προϊόν είναι βίγκαν;

Η προφανής απάντηση είναι πως ένα προϊόν είναι βίγκαν όταν δεν περιέχει κανένα συστατικό ζωικής προέλευσης. Αν όμως σκέφτεστε πως αρκεί το προϊόν σας να μην περιέχει «κρέας», γαλακτοκομικά και αβγά, τότε ίσως αποτύχετε στην δημιουργία ενός επιτυχημένου βίγκαν προϊόντος διότι δεν λαμβάνετε υπόψη σας «κρυμμένα» ζωικά συστατικά.

Ορισμένα συστατικά που πολλοί ξεχνούν ή δεν λαμβάνουν υπόψη τους και μπορούν να κάνουν ένα προϊόν μη-βίγκαν, είναι:

L-Κυστεΐνη: Ένα πρόσθετο που χρησιμοποιείται συνήθως σε ζύμες και άλευρα. Προέρχεται από κέρατα, τρίχες ή πούπουλα ζώων.

Μαργαρίνη: Παρότι μοιάζει φυτική, μιας και παρασκευάζεται από φυτικά έλαια, οι περισσότερες μαργαρίνες περιέχουν βιταμίνη D3, η οποία είναι ζωικής προέλευσης καθώς προέρχεται από το τρίχωμα ζώων.

Ζελατίνη: Με μια μικρή έρευνα μπορείτε εύκολα να βρείτε φυτικής προέλευσης ζελατίνες και πηκτικά μέσα. Όμως η συνηθισμένη ζελατίνη που χρησιμοποιείται στην ζαχαροπλαστική προέρχεται από κόκαλα ζώων.

Κρασί: Τα περισσότερα κρασιά του εμπορίου δεν είναι βίγκαν, επειδή κατά την επεξεργασία τους χρησιμοποιούνται μέθοδοι φίλτρανσης που περιλαμβάνουν την χρήση ζώων. Μερικά τέτοια μέσα φίλτρανσης είναι η αλβουμίνη από ασπράδια αβγών, η καζεΐνη του γάλακτος ή ακόμα και πρωτεΐνες από κύστες ψαριών.

Κοχενίλη ή Καρμίνη ή Ε120: Μια συνηθισμένη κόκκινη χρωστική που χρησιμοποιείται στην παραγωγή τροφίμων. Προέρχεται από το άλεσμα σκαθαριών.

Μέλι: Κατά καιρούς, πολλοί επιχείρησαν να προωθήσουν στην αγορά προϊόντα που περιέχουν μέλι, ως βίγκαν. Αν θέλετε να είστε συνεπείς απέναντι στους πελάτες σας, μην κάνετε το ίδιο λάθος. Το μέλι δεν είναι βίγκαν, σε καμία περίπτωση.

Συμπαραγωγή με ζωικά: Διαχρονικά, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους λόγους που χορτοφάγοι και βίγκαν αρνούνται να γευματίσουν σε καταστήματα που προσφέρουν παράλληλα και ζωικά. Συνηθίστε το: Αν ψήνετε ένα μπιφτέκι λαχανικών μαζί με μπιφτέκια από ζώα, αν τηγανίζετε φαλάφελ στο ίδιο λάδι που τηγανίζετε κοτομπουκιές ή λιώνετε φυτικό τυρί εκεί που προηγουμένως λιώσατε γκούντα, επιδεικνύετε ασέβεια απέναντι στον βίγκαν πελάτη σας. Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, θα πρέπει να βρείτε κατάλληλες διαδικασίες ώστε τα βίγκαν προϊόντα που προσφέρετε να είναι αληθινά βίγκαν. Σκεφτείτε το κι έτσι: Θα προσφέρατε ένα προϊόν που ΙΣΩΣ περιέχει γάλα σε έναν πελάτη σας αλλεργικό στο γάλα; Αν όχι, τότε σημαίνει πως σέβεστε την ιδιαιτερότητα στην υγεία του. Με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να σέβεστε και τις ηθικές αξίες των πελατών σας.

Γεμίστε τα ράφια σας με βίγκαν λιχουδιές

Σίγουρα μπορείτε να προσφέρετε κουλούρι Θεσσαλονίκης και κριτσίνια. Αλλά δύσκολα μπορείτε να ισχυριστείτε πως προσφέρετε βίγκαν επιλογές αν μένετε απλώς σε αυτά. Κανείς δεν θέλει να τρώει κάθε μέρα κουλούρι και κριτσίνια.

Παρακάτω θα βρείτε μερικές επιλεγμένες ιδέες για βίγκαν προϊόντα φούρνου τα οποία, να είστε σίγουροι, θα αγαπήσουν ακόμα και οι μη-βίγκαν πελάτες σας.

Αρχικά, όλα σχεδόν τα ήδη γνωστά σφολιατοειδή και προϊόντα φούρνου μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε βίγκαν:

  • Τυρόπιτα με φυτικό λευκό τυρί
  • Μηλόπιτα / Στρούντελ μήλου
  • Σπανακόπιτα και Σπανακοτυρόπιτα
  • Πεϊνιρλί με φυτικό τυρί και διάφορες γεμίσεις (ελιές, λαχανικά κ.ά.)
  • Πίτσα και Καλτσόνε
  • Σφολιάτα με τόφου και σπανάκι (πρόταση)
  • Λουκανικόπιτα με φυτικό λουκάνικο
  • Μπουγάτσα
  • Πιτάκια κιλού (σπανάκι, χόρτα, φυτικό τυρί, ψητά λαχανικά, κολοκύθα κ.ά)
  • Μανιταρόπιτα
  • Πρασόπιτα
  • Ταχινόπιτα

Επιπλέον ιδέες:

Σε όλο τον κόσμο, τα στοιχεία δείχνουν πως τα βίγκαν προϊόντα δεν τα επιλέγουν αποκλειστικά οι βίγκαν και οι χορτοφάγοι, αλλά αντίθετα αποτελούν λιχουδιές που αρέσουν σε όλους. Είναι χαρακτηριστικό ότι μια έρευνα της Nielsen το 2017 έδειξε πως τα περισσότερα βίγκαν αγαθά αγοράζονται από μη βίγκαν καταναλωτές. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να μειώσουν την κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών, ή απλώς θέλουν να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό.

Ο εμπλουτισμός της γκάμας του φούρνου σας, λοιπόν, με πολλά και νόστιμα βίγκαν είδη είναι τριπλά επωφελής: Βοηθάτε τα ζώα, δίνετε περισσότερες επιλογές στους βίγκαν πελάτες σας και παράλληλα αυξάνετε τις επιλογές για τους ήδη πελάτες σας.

Σχόλια Facebook